Telefon   +48 600 909 001

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mask

Kilka najnowszych trendów w branży opakowań kosmetycznych

Cała branża „beauty”, w tym firmy zajmujące się wytwarzaniem, konfekcjonowaniem i montażem opakowań kosmetycznych dbają o to, by oferowane wyroby dobrze odpowiadały upodobaniom klientów. Co jakiś czas na rynek wprowadzają więc nowe rozwiązania. Przyjrzyjmy się im nieco bliżej.

opakowania kosmetyczne

Ekologiczne materiały i opakowania wielokrotnego użytku

W odpowiedzi na rosnącą świadomość ekologiczną konsumentów, producenci opakowań kosmetycznych coraz częściej sięgają po materiały przyjazne dla środowiska. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się opakowania wykonane z biodegradowalnych tworzyw, takich jak PLA (polimery kwasu mlekowego) czy PHA (polihydroksyalkaniany). Ponadto wiele marek wprowadza na rynek produkty zamknięte w opakowania wielokrotnego użytku, które po opróżnieniu mogą być napełnione na nowo, co znacznie ogranicza ilość generowanych odpadów.

Minimalizm i transparentność

Kolejnym trendem w projektowaniu opakowań kosmetycznych jest minimalizm i transparentność. Producenci starają się ograniczyć ilość używanych materiałów, a także wykorzystują przezroczyste opakowania, które pozwalają na szybkie zidentyfikowanie zawartości produktu. Dodatkowo coraz częściej spotykane są etykiety z krótkim, jasnym przekazem oraz informacjami o składzie i działaniu kosmetyku. Taki minimalistyczny design pozwala na lepsze skupienie się na walorach samego wyrobu, a jednocześnie sprawia, że opakowanie prezentuje się elegancko i nowocześnie.

Opakowania inspirowane naturą

Inspiracje czerpane z natury to kolejny trend obecny w branży opakowań kosmetycznych. Projektanci starają się tworzyć opakowania o organicznych kształtach, nawiązujących do roślin, kamieni bądź innych elementów przyrody. W ten sposób marki chcą podkreślić naturalne składniki swoich kosmetyków oraz zwrócić uwagę na proekologiczne wartości. Niektóre firmy idą jeszcze dalej, wprowadzając na rynek opakowania wykonane z materiałów pozyskanych z recyklingu.